Idei de vară: picnic fără gluten

Idei de vară: picnic fără gluten

Ne bucurăm de mijlocul verii, în compania soarelui iubitor, într-o atmosferă relaxată încărcată de voie bună. În aceste împrejurări nimic nu se compară cu un picnic fără gluten alături de familie. La urma urmei, un picnic de vară oferă copiilor celiaci posibilitatea de a savura gustări delicioase în natură, alături de prieteni și de cei dragi, bucurându-se totodată și de o variate activități. Cu puțină organizare și un strop de inspirație, o zi aparent banală se poate transforma într-o zi specială, o amintire de neuitat. 

1. Planificarea

Așa cum foarte bine știți, planificarea reprezintă un lucru esențial atunci când vă propuneți o ieșire gluten free, o masă în aer liber, în natură, departe de agitația urbană. Pregătirea unui picnic ideal începe cu plan bine pus la punct. În esență, planificarea unui picnic reușit presupune o locație bună, un grup de prieteni și desigur, nelipsitele gustări fără gluten.

2. Locația 

Un lucru important atunci când vine vorba de planificarea unui picnic fără gluten este legat de alegerea locației potrivite. Este foarte important ca atunci când organizați un picnic să alegeți un loc ideal pentru participanți. Dacă vreți să ieșiți în aer liber, alături de familie, vă recomandăm o pajiște însorită într-un parc, la marginea orașului sau chiar la munte. Desigur, dacă aveți un simț aventurier bine dezvoltat, vă puteți refugia și în inima pădurii sau chiar undeva pe malul mării. Dacă organizați un picnic alături de prieteni (adulți), este important să vă concentrați pe relaxare și să adaptați pregătirile la plăcerile grupului. În cazul în care organizați un picnic la care vor participa mulți copii, este util să acordați o atenție sporită meniului și totodată să integrați diverse jocuri și activități interactive în program.

3. Lucruri esențiale (must have-uri)

  • Pături, prosoape, poate și perne confortabile;
  • Cutii termoizolante pentru mâncăruri și băuturi;
  • Spray de protecție solară, spray protector împotriva insectelor;
  • Tacamuri și ustensile necesare felurilor de mancare pregătite;
  • Șervețele dezinfectante;
  • Pălării, umbrele de soare (în cazul unui picnic pe plajă);
  • Jocuri și activități tematice;
  • Muuultă voie bună.

4. Meniul

Cea mai importantă parte a unui picnic fără gluten este, desigur, meniul. Alegeți câteva rețete clasice de picnic pe care le puteți reinterpreta ușor, cum ar fi salata de pui fără gluten, salată de fructe și gustările reci. Vă recomandăm alimentele care sunt refrigerate și pot fi lăsate afară timp de câteva ore fără a se altera. Mai jos veți găsi câteva idei inspiraționale, rapide și gustoase. Cel mai bine însă este să vă lăsați imaginația liberă și să creeați propriul meniu unic și delicios.

Rulouri și pâine 
Pe site-ul nostru, www.amarant.ro, găsiți o gamă variată de pâine, lipii și baghete fără gluten, pe care le puteți folosi în tot felul de combinații delicioase. De asemenea, pentru a ieși din tiparele banalului, puteți încerca tortilla wraps sau tortilla chips cu diferite sosuri. 

Sandwich-uri fără gluten
Unele specialități preparate, din carne de pui, porc sau vită nu conțin gluten și pot fi integrate cu ușurință în diferite tipuri de sandwich-uri alături de o salată verde. 
Un mix de ton, porumb dulce și chilli reprezintă combinația ideală pentru un sandwich fresh, potrivit iubitorilor de pește.
Piper și avocado. O combinație deosebită, dar care garantează un gust delicios. *Pentru extra savoare adăugați o lingură de maioneză sau adăugați un ardei roșu presat. 
Burger de vită și castraveți. Încercați acest mix împreună cu un sos de hrean pentru un gust super delicios. 

Salate și gustări reci
Salată de vară - legumele pentru salată nu conțin gluten în mod natural, astfel încât puteți face o salată de vară colorată cu tot felul de legume, la care puteți adăuga sosuri delicioase pentru un plus de savoare. 
Salată de fasole – Fasolea reprezintă un ingredient fără gluten, ideal pentru rețetele ușoare de vară. O salată de fasole reprezintă soluția optimă pentru un picnic fără gluten, întrucât fasolea este gustoasă și are totodată și un aport mare de proteine și fibre. Pentru o salată mult mai substanțială, recomandăm un adaos de porumb dulce, roșii cherry tocate, țelină și puțin oțet pentru gust.
Salată de cartofi - Puteți face o salată de cartofi rapid și ușor în doar cateva minute. Pentru început puneți cartofii la fiert, așteptați să se răcească, apoi îi tăiați cubulețe, adăugați maioneză sau orice sos, asezonați cu sare și piper și gata! Salată rapidă de paste - Amestecați o lingură de fasole cu patru linguri de paste făinoase fără gluten *, adăugați roșii tocate, mozzarella proaspătă sau brânză feta și ierburi. La final, puteți adăuga dressing-ul preferat. 

Humus - Deliciosul humus, în combinație cu felii de morcovi sau țelină reprezintă o gustare optimă pentru un picnic fără gluten.

Platou fresh cu fructe de sezon
Secretul este să folosești cât mai multe și diversificate fructe de sezon. Puteți folosi cireșe, căpșuni, afine, zmeură, piersici, nectarine, mere, pere, struguri, pepene dar și fructe exotice precum kiwi, banane, ananas. Este recomandat să așezați fructele pe categorii și să le tăiați simplu, eliminând sâmburii și codițele. Farmecul acestui platou constă în puterea culorilor energizante, dar și în bogăția vitaminelor de care copiii se pot bucura liniștiți. 

Fiecare picnic fără gluten este unic în felul său, în funcție de mâncare, locație și activități. Cu toate acestea, un lucru este sigur, fiecare are darul de a contura amintiri plăcute pentru participanții celiaci. Farmecul acestor picnicuri fără gluten este redat de atmosfera relaxată care îi face pe participanți să uite de intoleranța la gluten și să trăiască natural, normal într-un spațiu relaxat, organizat cu drag și multă grijă.




Raluca Adam
Raluca Adam

Autor


Comentează