Hrișca, super-aliment fără gluten

Hrișca, super-aliment fără gluten

Hrișca - o sămânță bogată în nutrienți, fără gluten, consumată abundent în țările asiatice de secole – a devenit din ce în ce mai populară în S.U.A., Canada și Europa, datorită tuturor beneficiilor pentru sănătate. Împreună cu alte numeroase avantaje, aceasta este foarte gustoasă, ușor de pregătit și accesibilă oricărui buzunar. În ciuda numelui său în engleză, buckwheat, hrișca nu conține grâu sau gluten. Aceasta este un membru al familiei de plante poligonacee și nu are nicio legătură cu boabele care conțin gluten, cum ar fi grâul, orzul sau secara.
Făină de hrișcă
Făină de hrișcă

În timp ce majoritatea persoanelor consideră hrișca o cereală, în realitate, aceasta este de fapt o sămânță bogată în proteine și fibre. Hrișca susține sănătatea inimii și poate ajuta la prevenirea diabetului zaharat și a tulburărilor digestive. De fapt, semințele de hrișcă, denumite și "crupe", sunt pline cu substanțe nutritive și antioxidanți - cum ar fi rutina, taninurile și catechina - adesea numite "superfoods".

În prezent, hrișca reprezintă un ingredient vital în cazul persoanelor care suferă de boala celiacă și urmează o dietă fără gluten, deoarece oferă o sursă bogată de aminoacizi, vitamine, minerale și antioxidanți - toate cu relativ puține calorii și practic fără grăsimi.

Amestec pentru clătite cu hrișcă
Amestec pentru clătite cu hrișcă

Un beneficiu major al hrișcăi în comparație cu alte cereale este faptul că are o compoziție unică de aminoacizi care îi conferă atribute biologice speciale.

Hrișca are un conținut ridicat de substanțe nutritive esențiale. Este bogată în multe minerale, inclusiv mangan, magneziu și cupru.

Este, de asemenea, o sursă bună de vitamina B: B6, acid pantotenic, niacină, folat, tiamină și colină.

 

Nutrienți mg per 100 g % din doza recomandată zilnic
mangan 0,68 34
magneziu 85 21
cupru 0,25 28
B6 0,13 8
folat 23 6
acid pantotenic 0,6 12
tiamină 0.07 6
colină 33 8
niacină 1,6 10

 




Raluca Adam
Raluca Adam

Autor


Comentează