Alfabetul făinurilor fără gluten

Alfabetul făinurilor fără gluten

Când ești la începutul unei diete fără gluten, consumul de pâine, prăjituri și alte produse care imită aroma și textura produselor pe bază de grâu poate suna imposibil și greu de realizat. Dar există viață și fără gluten! Altfel spus, poți obține diverse delicatese culinare extrem de asemănătoare la gust, formă și folosind produse fără gluten. Poți obține, bineînțeles, bunătăți cu texturi și gusturi noi, diferite complet de cele cu gluten din clasica făină de grâu, dar pline de savoare, nutrienți și arome noi. Nu cred că exagerăm deloc dacă spunem că universul culinar fără gluten este deseori mult mai variat decât cel binecunoscut, pe bază de grâu, pentru că nevoia de a crea noi rețete fără gluten îți aduce în față ingrediente noi, dar mai ales făinuri noi.  

Dacă urmezi o dietă fără gluten sau abia ai fost diagnosticat cu boala celiacă trebuie să acorzi o atenție deosebită procesului de coacere cu făinurile fără gluten, deoarece rezultatele pot varia, mai ales în cazul în care ești la început. În cazul unui eșec, îmbrățișați experiența și încercați iar. 

În acest articol vă propunem alternative eficiente și utile pentru înlocuirea făinii de grâu cu o gamă variată de făinuri care nu conțin gluten în mod natural.

Tipurile de făină prezentate mai jos reprezintă o alternativă pentru făina de grâu, orz sau secară. Cu toate acestea, este important să fiți conștienți de faptul că nu există un substituent exact și identic pentru făina care conține gluten. Precum și faptul că toate rețetele făcute cu făinuri alternative făinii de grâu vor fi ușor diferite.

Alfabetul făinurilor fără gluten 

Făina de amarant

Făina de amarant este făcută din semințele plantei de amarant, o legumă cu frunze. Aceste semințe sunt extrem de bogate în proteine, ceea ce determină făina de amarant să fie un ingredient nutritiv în procesul de coacere. Nu conține gluten în mod natural. Denumiri alternative: spanac african, spanac indian, spanac chinezesc, ureche de elefant.

Făina de arorut

Făina de arorut provine din rădăcinile de arorut cultivate în Caraibe și America de Sud. Este bogată în vitamine și minerale și ajută la îngroșarea sosurilor, supelor, budincilor. Nu conține gluten în mod natural.

Făina de banane

Făina de banane este făcută din banane verzi necoapte, uscate și măcinate. Astfel, această făină are gust de tărâțe și deloc de banane. Poate fi folosită în toate tipurile de gătit și coacere, precum și la îngroșarea sosurilor. Utilizați cu 25% mai puțină făină de banane decât procentajul normal de făină cu gluten afișat în rețete. Nu conține gluten în mod natural

Făina de cânepă

Este o făină realizată din semințele de cânepă din pământ. Are o aromă ușoară de nuci. Necesită refrigerarea imediat după deschidere. Nu conține gluten în mod natural.

Făina de castane

Făina de castane este obținute prin uscarea și măcinarea castanelor comestibile. Are un conținut ridicat de minerale, vitamine, carbohidrați (atenție, este un produs cu un nivel caloric crescut), fibre, acizi grași, proteine, amidon. Nu conține gluten în mod natural.

Făina de chia

Făina de chia este o făină realizată prin măcinarea semințelor de chia. Este foarte nutritivă, deoarece semințele de chia sunt recunoscute ca având un conținut ridicat de omega3, fibre, calciu și alte proteine. Nu conține gluten în mod natural

Făina de cocos

Făina de cocos este făcută din bucăți de nucă de cocos uscate și degresate. Această făină conține acid lauric, având astfel proprietăți antivirale și anti bacteriene. Nu conține gluten în mod natural

Făina de hrișcă

Este o făină extrem de populară cu multe beneficii pentru sănătate. Are un gust puternic de nuci și este bogată în valori energetice și nutritive. Nu conține gluten în mod natural

Făina de konjac

Făina de konjac este o adevărată sursă de carbohidrați, proteine, fibre, acizi grași poli-nesaturați, vitamine, minerale, aminoacizi. Este un foarte bun agent de îngroșare; ameliorează textura aluaturilor; se poate folosi la budinci si preparate gelatinoase. Nu conține gluten în mod natural.

Făina de migdale

Făina de migdale este obținută prin măcinarea migdalelor decojite crude. Este foarte bogată în proteine și fibre și are o gamă largă de întrebuințări. Nu conține gluten în mod natural.

Făina de orez

Făina de orez are un conținut ridicat de fibre, proteine, carbohidrați, vitamine - în special din complexul B, minerale. Nu conține gluten în mod natural

Făina de tapioca

Făina de tapioca conține carbohidrați, minerale, vitamine. Este un excelent agent de îngroșare; se folosește la prăjituri, piftii, budinci, sosuri, supe. Nu conține gluten în mod natural

Atenție însă, chiar dacă toate făinurile de mai sus sunt fără gluten prin natura lor, trebuie alese cu grijă acele produse care sunt etichetate în mod corespunzător ca fiind potrivite pentru celiaci și care indică clar faptul că nu pot conține urme de gluten din procesul de prelucrare și ambalare. 

Așadar, există o gamă variată de făinuri fără gluten care vă pot ajuta în dieta dumneavoastră. Rețele cu făinuri fără gluten sunt diverse și numeroase, iar astfel nu trebuie să vă îngrijorați că veți avea un stil de viață monoton. Alimentația diversificată susținută de beneficiile din făinurile fără gluten, diversitatea gustului și a culorilor vă vor determina să iubiți dieta fără gluten și să o priviți ca un lucru care vă diferențiează în mod pozițiv.




Raluca Adam
Raluca Adam

Autor


Comentează